Friday, November 26, 2010

^CeRiTa SeMaLaM MaSiH DaLaM InGaTaN^

Januari 2007...

Melangkah ke tahun baru tidaklah menggembirakan aku

Pertama kali aku menjejakkan kaki di sini

Ingin rasanya aku lari untuk memutar kembali waktu

Namun ku tahu siapalah aku

aku pasrah...aku terima segalanya

Setiap kesedihan bertukar menjadi kegembiraan

Julai 2007...

Aku semakin sedar

Bahawa kegembiraan berada di mana-mana

Teman-teman dan suasana baru

Semakin serasi dengan diriku

Tahun ini aku harungi dengan penuh warna-warni

Dua tahun lagi akan aku gagahi

Januari 2008...

Aku sangka panas hingga ke petang

Tapi rupa-rupanya hujan di tengahari

Perhubungan aku dengan seorang teman

Akhirnya berlaku pertelingkahan ditengah jalan

Hidup aku perlu diteruskan

Julai 2008...

Aku teruskan hidup dengan sokongan keluarga

Segala dugaan dan cubaan aku tempuhi dengan tenang

Semuanya menjadi satu pengajaran

Untuk aku terus berdiri di sini

Januari 2009...

Segalanya terus berlalu tanpa aku sedari

Mungkin semua yang berlaku ada hikmahnya

Yang baik akan ku jadikan panduan

Dan yang buruk akan ku jadikan telakan

Semoga semuanya menjadi pengajaran buat diriku

Julai 2009...

Tidak aku duga segalanya akan berakhir

Setiap pertemuan pasti diiringi perpisahan

Terima kasih teman-teman atas kegembiraan ini

Semoga aku tahu menghargainya

Akan ku abadikan kenangan pahit manisku

Biar menjadi sejarah dalam hidupku...

2 comments:

  1. mok syg.... aq nk nangis baca nie.. harap ko kuat k.. aq caye kat ko... syg ko sesangat!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. i'm ok dear....don't worry k.....
    aku pon syg ko gak.....

    ReplyDelete