Sunday, November 28, 2010

~EpiSoD 1~

tahun 2010 adalah tahun yang paling mencabar bagi aku....bermacam2 peristiwa sama ade manis mahupun pahit yang b'laku pada diriku.....antaranye.....
klu nak tahu kena la bace story2 dibawah....hehehe

Januari 2010.....bermulanye kehidupan ku sebagai seorang pekerja....aku dpt kerja disebuah syarikat kontraktor yang xdela besor sgt tp projek2 die smue ley tahan la....nie adelah slh sebuah syarikat kawan ayah merangkap pakcik aku...(tp pkcik jauh taw..)hehe....sepanjang keje kat sne cm2 aku blajar dan aku hepi sgt2 sbb staff & bos kat sne sporting....(bos sporting sbb pkcik aku kn...hehehe)
`ngah tekun wat keje nie...`

Februari 2010.....tibe2 boss wat family day....jdi aku ajakla family aku join tp mak & ayah xdpt ikut sbb ade byk jmputan kawin mase tu....abang pon xikut sbb sbuk ngn skola die.....jdi yang ikut 'along, angah, aku, ida & adek'.....along drive bwk kete die.....pgi2 lg kteorg dh gerak ke Desaru, Kota Tinggi...smpi sne tros menjamu selera sbb dh tghari so lapor la....hehehe
pas mkn aku tlgla boss & sedara mara die masak....ptg tu join la adek2 aku men air....mlm aktiviti best jdi kteorg tido awl.....
pgi soknye baru2 breakfast & tros ade aktivit sukaneka....best sgt2 wlaupon t'rase cm xde geng...nsib bek akak & adek pmpan aku ikut...hehehe...mlm tu kteorg wat barbequ & karaoke...byk tol aku mkn mlm tu...hehehe
sok pgi2 dh gerak balik pontian balik......hepi dpt lepak ngn dak2 opis....(wlaupon majoritinye ayah2 org...hehe)
'xde pic utk yg ini sbb xthu pic nye kat mane...'

Mac 2010.....tarikh 27.03.2010 adelah tarikh yang ditunggu2 oleh aku dan rakan2....arini tarikh kami KONVOKESYEN....hepi sgt2 sbb dpt jmpe balik kwn2 wlaupon sekejap.....paling hepi sbb smue kwn2 sekelas aku dpt grad same2.....itulah impiam kami slame nie.....yang lg seronok sgt2 utk aku ari2 adelah 4orang sahabat bek aku 'ecah, ayong, pamie & midie' merangkap rakan sekelas & sepermainan aku....kami grad same2....hehehe....pasni dh ssh nk jmpe korg sbb msing2 akn sbuk ngn tanggungjawab & cita2 sndri......doa aku smoga korg smue b'jaya.....

'ayong, pamie, ecah, midie & aku'

'angah, mak, ayah, adek, aku, abang, along....ida xdtg sbb ade exam...'

~bersambung....~

No comments:

Post a Comment